zondag 8 april 2012

Receptje op eerste paasdag

Goedeavond,

Ja ik weet het, ik zou gisteren nog een receptje plaatsen maar daar is dus niks meer van gekomen.

Waarom? Nou uhmm mijn kinderen namen iets meer tijd in beslag en mijn manlief wilde ook aandacht. Bloggen heeft nog niet een vaste plek in mijn tijdschema. Het is ook iets wat ik nog moet leren maar ik merk dat ik het wel prettig vind om zo luk raak wat van mij af te typen.

Toch heb ik wel een receptje voor tijdens deze dagen, of gewoon voor op een verjaardag.

Veel mensen maken namelijk dan wel een eiersalade. Ik doe dat ook maar net even anders dan anders.
mayonaise is bij mij namelijk niet het hoofdingredient maar echt een bijzaak.

Het is immers een eiersalade.. en dus is ei het belangrijkste.

Voor een verjaardag bij ons thuis gebruik ik het volgende:

10 eieren (hard gekookt)
stukjes augurk
lente uitje
evt pepertje (zaadjes er uithalen)/sambal
klein beetje curry
thee lepel mosterd
klein beetje mayonaise
zout en peper
bieslook

Een keukenmachine / staafmixer.

Doe 5 eieren in de keukenmachine en hak deze smeugig tot er een soort van creme ontstaat, schep dit mengsel in een schaal. Doe opnieuw 3 eieren in de machine en hak deze fijn, maar niet tot creme. Het is de bedoeling dat dit wat kleinere stukjes worden. Ook dit schep je in de schaal. De overige twee eieren kun je met de keukenmachine of met een mes/vork grof snijden en ook in de schaal scheppen. De stukjes augurk, het in kleine ringetjes gesneden lente uitje, de mosterd, evt. heel fijn gesneden pepertje en of een iniminie beetje sambal roer je door het eiermengsel heen. Door dat je de eerste 5 eieren al zeer smeuig hebt gepureerd heb je  geen/ bijna geen mayonaise meer nodig. Dit kan je er evt. nu door heen mengen.  Breng het mengsel op smaak met wat curry/ketchup en de zout en peper. Knip als de salade op smaak is wat bieslook er over heen en meng dit er nog nog doorheen.

Heerlijk op stukjes komkommer, paprika reepjes of op een slablad die je oprolt als een wrap.

Natuurlijk kan het ook gewoon op toastjes maar ja officieel ben ik nog steeds aan de lijn.

Van de week volgt er een update over mijn gewichtsverlies.

Fijne avond

Liefs

Debje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten