maandag 2 april 2012

Eten en emoties

Goedemorgen,

Waarschijnlijk is dit wel herkenbaar voor veel mensen.

Emoties en eten.

Al vanaf dat ik mijzelf kan herrineren is eten voor mij verbonden met emoties. En dan vooral lekker eten. Presteerde ik goed dan kreeg ik wat lekkers, was ik verdrietig, dan kreeg ik wat lekkers. Had ik pijn? Nou doe eens een gok? Ja dan kreeg ik lekkers.

Wat er ook gebeurde het werd altijd wel beloond of goedgemaakt met iets lekkers. Toen ik ouder werd ging ik dat zelf doen. Voelde ik me zwaar ellendig, dan griste ik in de winkel het chipsrek leeg en ging heerlijk op de bank met een boek het weg zitten eten.

Voelde ik me super dan ging ik uitgebreid staan koken, alles der op en der aan en vooral lekker calorie rijk.

En zo emmerde dit jaren en jaren door. Het heeft er in geresulteerd dat ik nu dus inderdaad een behoorlijk overgewicht heb waarvoor ik hard moet werken om dit er af te krijgen.

Ik zal dus ook een andere manier moeten gaan vinden om om te gaan met emoties. Spannend maar wel noodzakelijk om een verandering van leefstijl te krijgen.

Stof om over na te denken en met alternatieven voor mijzelf te komen.

Hoe doe jij dat?

liefs

Deb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten