vrijdag 6 april 2012

Goede vrijdag

Goedemiddag,

Vanwege prive omstandigheden met mijn kinderen en school zou ik het allerliefst de afgelopen week lekker in een diep hoekje weg stoppen. Maar helaas...

Gelukkig is de werk/schoolweek weer voorbij en kunnen we heerlijk gaan genieten van het paasweekend. Startend natuurlijk met goede vrijdag.

Een dag waarop de kids dus lekker vrij zijn, manlief gewoon moet werken en ik lijstjes maak voor het paasontbijt.

Pasen en lijnen....

Het is een uitdaging vooral voor mij, heerlijk zo'n paasstol, de chocolade eitjes en al die andere lekkerheden die voorbij komen.

Het kan ook anders.

Wij gaan dit jaar geen chocolade en paasstol eten, maar wel croissantjes (ik hoor je denken: caloriebom), gekookte eieren en lekkere broodjes.

Bijzondere dagen daar mag je op uitpakken. Samen met zoonlief ga ik voor de rest van het gezin, en aanschuivende familie en vrienden een lekkere brunch maken. Samen op de bank zijn we de gerechtjes aan het verzinnen.

* Zelf gemaakte kippensoep. (de kip en het ei, het hoort bij pasen er gewoon bij)
* Croissantjes. (maar dan mini's, die stop je zo in je holle kies)
* Luxe bruine en evt een paar witte broodjes
* roerei met bacon
* Gekookte eieren
* gevulde eieren
* jus d'orange
* zelf gemaakte smoothys
* Fruitsalade
* magare yoghurt (maar dan wel in een thee doek de nacht ervoor laten uitlekken, is ie toch wat dikker maar vetarm)

Voor de rest natuurlijk boterham beleg, kaas, ham, jam etc etc.

We gaan er iets leuks van maken.

Ik zal zo eens kijken of we er nog een receptje bij planten.

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten