zondag 22 april 2012

gegrilde kipfilet

Goedemiddag,

Zoals al eerder geschreven ben ik dol op koken en bakken. Wat ik ontzettend lekker vind is kip.

Kip is namelijk een product wat je op vele manieren kan bereiden en wat bovendien niet al te veel calorieën bevat. Zolang je het natuurlijk wel met mate gebruikt en niet gelijk een hele kip verobert.

Voor vandaag dacht ik, laat ik een van mijn favoriete recepten eens delen met evt. lezers van mijn blog.

Het is een recept wat ik gekregen heb tijdens een bijeenkomst van de weight watchers tijdens een van mijn vele andere pogingen om af te vallen:

Gegrilde kipfilet met een salsa van munt en tomaatjes.

Wat heb je hiervoor nodig:

350 g Cocktailtomaatjes, (cherry, gehalveerd)
10 g rode fijn gehakte peper
1 halve ui / 4 strengen bosuitjes (fijn gesnippert)
1 eetlepel wijnazijn
1 eetlepel verse munt (ook heerlijk in de vensterbank)
4 kipfilets
halve limoen (in partjes)
Peper
zout
olijfolie

Bereiding:

Bestrijk de kipfilet aan beide kant met wat olijfolie en kruid vervolgens de kip met wat peper (doe zout pas achteraf, zout ontrekt nml vocht aan je vlees/gevolgte) of gebruik een kruidenmix naar keuze. Leg de kipfilet onder een grill of leg het op een bakplaat/bbq. Halverweg draaien.

Doe de tomaatjes , pepertjes, uitjes in een kom en meng dit door elkaar met de wijnazijn. Roer hier vervolgens de fijngehakte munt doorheen.

Evt. zou je de azijn kunnen vervangen voor wat magere yohurt, dit geeft weer een aparte twist.

Serveer de kipfilet en de salse bij elkaar op een part en leg de limoen partjes hierbij.

Eet smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten